Forum jest imprezą o uznanej marce i trzydziestoletniej tradycji. Przez lata odbywało się w Krynicy, tegoroczna edycja będzie drugą po przenosinach do Karpaczu. Konferencja każdego roku gości kilka tysięcy uczestników (ponad 30 proc. przyjeżdża z zagranicy). Są to m.in. najważniejsze osobistości ze świata gospodarki, mediów, kultury, czy nauki. Na Forum przyjeżdżają liderzy państw i rządów, szefowie urzędów centralnych, politycy, działacze samorządowi, naukowcy, dziennikarze, działacze społeczni. Przez trzy dni odbywa się zawsze około dwustu różnych wydarzeń, jak spotkania, wykłady czy panele dyskusyjne.
Między 7 a 9 września do Karpacza przyjedzie ponad 4 tys. zaproszonych gości z Polski, a także innych krajów europejskich, Azji i Ameryki Północnej. Do tego doliczyć należy osoby towarzyszące - dziennikarzy czy obsługę techniczną. Łącznie będzie to około 6 tys. osób, które skorzystają z oferty lokalnych hoteli, restauracji i infrastruktury miasta.
Centralnym miejscem spotkania będzie Hotel Gołębiewski. Hasło przewodnie tegorocznego Forum to „Europa w poszukiwaniu przywództwa”. Obrady przygotowywane są we współpracy z ponad stu partnerami, wśród których znajdują się największe firmy swoich branż. To m.in. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Sejm, Ministerstwo Cyfryzacji, Instytut Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka czy Szkoła Główna Handlowa.
Na organizacji tak dużego eventu na Dolnym Śląsku skorzystają przedsiębiorcy z regionu, głównie z branży turystycznej, która cały czas boryka się ze skutkami pandemii koronawirusa - mówi burmistrz Karpacza Radosław Jęcek. - Szacuje się, że dzięki Forum lokalne hotele, restauracje czy sklepy w Krynicy zarabiały co roku dodatkowo około 6 mln zł (4 mln zł trafiało do kas hoteli i pensjonatów). Nie inaczej ma być i tym razem. Każda edycja Forum przyciąga media zarówno tradycyjne (telewizja, radio, prasa), jak i społecznościowe o krajowym i międzynarodowym zasięgu. Przez trzy dni trwania konferencji może powstać o niej nawet 15 tys. publikacji, audycji oraz relacji telewizyjnych. Wszędzie pojawiać się będą informacje o Dolnym Śląsku i Karpaczu, dzięki czemu region zyska jeszcze szerszą rozpoznawalność. Z pewnością przełoży się to na wzrost zainteresowania naszym miastem wśród turystów.