Wykonawcy: JERZY KOSEK – dyrygent, AGNIESZKA TYRAWSKA-KOPEĆ – sopran, ELŻBIETA KACZMARZYK-JANCZAK – mezzosopran, TOMASZ JANCZAK – tenor, DAMIAN KONIECZEK – bas/baryton oraz: AKADEMICKI CHÓR POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ (M. Sapiecha-Muzioł – przygotowanie chóru), AKADEMICKI CHÓR POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ W GLIWICACH (T. Giedwiłło – przygotowanie chóru), ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII DOLNOŚLĄSKIEJ.
W programie monumentalne oratorium Antonína Leopolda Dvořáka – Stabat Mater (1876-77). Kompozycja składa się z dziesięciu części:
1. Kwartet, Coro. Andante con moto (Stała Matka bolejąca, koło krzyża łzy lejąca, gdy na krzyżu wisiał Syn)
2. Kwartet. Andante sostenuto (I któż widząc tak cierpiącą, łzą nie zaćmi się gorącą, nie drgnie serce czując ból)
3. Chór. Andante con moto (O Matko, źródło wszechmiłości, daj mi uczuć moc żałości, niechaj z Toba dźwignę ból)
4. Largo (Chrystusowe ukochanie niech w mym sercu ogniem stanie, krzyża dzieje we mnie wtul)
5. Chór. Andante con moto, quasi allegretto (Rodzonego, moczonego, Syna Twego ofiarną kaźń ze mną dziel)
6. Tenor, Coro. Andante con moto (Spraw, niech plączę z Toba razem, krzyża zamknę się obrazem aż po mój ostatni dech.)
7. Chór. Largo (Panno słodka racz mozołem niech me serce z Toba społem na Golgocki idzie skłon)
8. Duo. Larghetto (Niech śmierć przyjmę z katów ręki, uczestnikiem będę męki, razów krwawych zbiorę plon)
9. Andante maestoso (W morzu ognia zapalony, z Twojej ręki niech wezmę zbroję osłony, w sądu dzień)
10. Quartetto, Coro. Andante con moto (Kiedy ciało me się skruszy, oczyszczonej w ogniu duszy, chwałę sprawi Niebo. Raj).