W latach 80. oklaskiwano tę sztukę w Londynie aż tysiąc razy. Grano ją także w całej niemal Europie, również w Polsce z powodzeniem wystawiały ją teatry w Bielsku-Cieszynie, Białymstoku, Bydgoszczy, Elblągu, Gdańsku, Gdyni, Gorzowie Wielkopolskim, Kaliszu, Katowicach, Kielcach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Radomiu, Rzeszowie, Szczecinie, Tarnowie, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze. Trwają teraz próby u Piotra Jędrzejasa, w jeleniogórskim Teatrze im. Norwida.
Ta sztuka określana jest przez krytyków “mercedesem wśród fars” - jedną z najzabawniejszych i najinteligentniejszych komedii XX wieku. Jest to historia przygotowywania i wystawienia w teatrze sztuki “Co widać” niejakiego Robina Hausemongera. To jedyna okazja, kiedy widz może śledzić nie tylko samą treść, ale także to, co dzieje się za kulisami. Autorem jest Michael Frayn - reporter, filozof z wykształcenia, autor pięciu powieści oraz licznych dramatów i scenariuszy teatralnych i telewizyjnych.
Scenografię i kostiumy do inscenizacji zaprojektowała Joanna Jaśko–Sroka. W spektaklu grają: Elwira Hamerska-Kijańska, Marta Kędziora, Iwona Lach, Anna Ludwicka-Mania, Agata Moczulska, Andrzej Kępiński, Bogusław Kudłek, Piotr Konieczyński, Bogusław Siwko oraz gościnnie - Katinka Maché i Kamil Przystał.
Adam Biernacki (rocznik 1983), reżyser, absolwent wydziału reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej, kulturoznawstwa/filmoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Współpracował m.in. ze studentami Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, a także z takimi artystami jak Ewa Błaszczyk czy Krystyna Tkacz (opieka reżyserska nad płytą “Krystyna Tkacz śpiewa Kurta Tucholsky'ego” - Polskie Radio oraz scenariusz i reżyseria spektaklu w Teatrze Syrena). Jest współtwórcą serii telewizyjnej “Akademia” (TVP Kultura), założycielem niezależnej teatralnej Grupy Dochodzeniowej oraz kompozytorem hejnału Katowic. W 2011 r. spektakl “Wyprawy Krzyżowe” wg Mirona Białoszewskiego w jego reżyserii otrzymał nagrodę dla Grupy Dochodzeniowej na XII Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych w Ostrowie Wielkopolskim.
Warto przypomnieć, że Adam Biernacki w 2014 roku w jeleniogórskim Teatrze im. Norwida był reżyserem performatywnego czytania dramatu “Cipelajda” Elżbiety Chowaniec, a jego realizacja “Skąpiec. Work in progress” wg Moliera ze rewelacyjnym Waldemarem Obłozą została entuzjastycznie przyjęta przez publiczność na tegorocznych XLV Jeleniogórskich Spotkaniach Teatralnych, wcześniej otrzymała Nagrodę Główną i Nagrodę Publiczności w trzeciej edycji Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Prywatnych “Sztuka plus komercja” w Siedlcach.