Część z nich można już oglądać w Muzeum Karkonoskim. Podczas spotkania fachowcy od konserwacji szklanych obrazów przedstawili tajniki swojej „kuchni”. O ogólnych zasadach konserwacji i renowacji witraży w ujęciu współczesnym i historycznym opowiadała konserwator zabytków Anna Gul. Na przykładach pokazywała, jak wyglądały poszczególne obiekty z kolekcji witraży Muzeum Karkonoskiego przed i po konserwacji. - Naczelną zasadą stosowaną obecnie w renowacji witraży jest dążenie do zachowania w jak największej części oryginalnej substancji dzieła sztuki – mówiła A. Gul.
W drugiej części spotkania o różnych zabiegach i rozwiązaniach stosowanych w konserwacji i renowacji witraży, dotyczące skali mikro tj. pojedynczych szkieł, uzupełnień pojedynczych kwater oraz skali makro tj. całych dużych zespołów witrażowych mówili Sławomir Oleszczuk, konserwator dzieł sztuki, witrażysta oraz Katarzyna Wójcik - oboje ze specjalistycznej pracowni konserwatorskiej Creo Natalia Oleszczuk we Wrocławiu.
O tym, że temat ten wzbudził zainteresowanie zebranych świadczyło wiele, często bardzo szczegółowych pytań zadawanych z sali.