Podczas pracy nad roślinnością 3D Michał Kosieradzki z The Anistronauts spędził niemal cały miniony rok. – Bardzo trudno było przygotować wiarygodną roślinność w grze. W zasadzie ściągnęliśmy cały internet – pisze Adrian Bryła na łamach oficjalnego bloga studio The Astronauts.
Cenną wiedzę na temat trójwymiarowej roślinności twórcy „The Vanishing of Ethan Carter” pozyskiwali nie tylko z sieci. Analizowali dzieła klasycznych malarzy, fotografów oraz artystów 3D. Wykonali tysiące zdjęć, dzięki którym można odtworzyć możliwie jak najdokładniej, najdrobniejsze niuanse natury w powstałych kolejno krajobrazach.
- Wybraliśmy prawdziwe miejsce, zlokalizowane w sercu polskich Karkonoszy - wyjaśnia Adrian Bryła. - Pojechaliśmy tam cztery razy, spędziliśmy niezwykle męczące dni, niszcząc buty, rwąc ubrania i karmiąc komary. Sfotografowaliśmy, przeanalizowaliśmy i nauczyliśmy się wielu rzeczy w środowisku. Przed tą podróżą mieliśmy niezłe pojęcie co idzie gdzie i nawet mieliśmy jakieś testowe poziomy, ale wyobraźnia nie pokona rzeczywistości. Po tym, jak zobaczyliśmy co potrafi zrobić natura, skasowaliśmy testowe poziomy i spaliliśmy napędy.