Dyrygenci: Robert Kružík i František Macek pod kierunkiem Norberta Baxy, przygotowanie muzyczne: Jan Snítil, Jan Fila i Norbert Baxa, przygotowanie partii solowych: Libuše Márová, Jana Jonášová, Magdaléna Hajóssyová, Helena Kaupová, Jiřina Přívratská, Yvona Škvárová, Martin Bárta i Roman Janál.
Śpiewacy: Maria Magdalena - Zdeňka Vaculík Erlebachová, Hana Dobešová, Jezus - Michal Bragagnolo, Václav Cikánek (gościnnie), Anioł Pocieszyciel - Petra Havránková, Szymon Piotr - Andrej Beneš, Michael Skalický (gościnnie), Jan - Jakub Turek, Václav Cikánek (gościnnie), Jakub - Jan Janda (gościnnie), Lukáš Sládek (gościnnie), Piłat - Vít Nosek, Śmierć - Eva Kývalová, Magdalena Malá, Weronika - Ema Katrovasová, Lucie Laubová, Prokula - Jana Prouzová, Tereza Hořejšová, Ema Katrovasová, Izajasz - Andrej Beneš, Matúš Mazár, Szymon Cyrenejczyk - Jan Janda (gościnnie), Lukáš Sládek (gościnnie).
Tancerze: Adam - Adam Krátký, Ewa - Lucie Plachá, Lucie Charouzová, Tereza Kerle, Maria- Lucie Plachá Lucie Charouzová, Tereza Kerle.
Recytatorzy: Diabeł - Matěj Kohout, Narrator - Radek Pokorný, Piszczałka - Lukáš Bařák, Matúš Mazár, Kobieta I - Lucie Vagenknechtová, Tamara Morozová, Kobieta II - Jana Prouzová, Lucie Vagenknechtová, Kobieta III - Ema Katrovasová, Lucie Vagenknechtová, Żołnierz I - Lukáš Bařák, Matúš Mazár, Żołnierz II - Vít Nosek, Daniel Klánský, Koledzy z dzielnicy mokradeł - Tereza Hořejšová, Lukáš Bařák, Jana Prouzová, Tamara Morozová, Lukáš Sládek (gościnnie), Jan Janda (gościnnie), Lucie Charouzová, Inżynierowie - Andrej Beneš, Matúš Mazár, Lucie Laubová, Michael Skalický (gościnnie), Lucie Plachá, Elita - Ema Katrovasová, Lucie Vagenknechtová, Daniel Klánský, Jakub Turek, Tereza Kerle, Chór świętych - chór “Pražští pěvci”.
Kierownik produkcji: PhDr. Ludmila Stránská, kierownik Studia TON, asystent producenta: studenci Wyższej Szkoły Ekonomicznej kieruneku Arts management: Donika Žánová, Pavlína Dvořáková, Zuzana Hykyšová, Jana Chuchrová, Jan Plášil, Bc. Hana Slapničková, Bc. Veronika Vavříkova. PR i promocja: Bc. Marta Kloučková, Bc. Hana Slapničková, Jan Plášil, studenci kierunku Arts management pod kierownictwem asystentki PhDr. Ireny Tyslovej i Ing. Mgr. Martina Reya, doktoranta na Katedrze Arts management Wyższej Szkoły Ekonomicznej. Koordynator projektu w Polsce: Ewa Żurakowska, doktorantka Akademii Teatralno - Muzycznej DAMU w Pradze. Grafika, druk, strony www, foto i video dokumentacja: Laboratorium grafiki i multimediów Wyższej Szkoły Ekonomicznej, Ing. Petra Bedřichová, Monika Kindlová, Milan Hicz oraz studenci kierunku Multimedia w praktyce ekonomicznej Wyższej Szkoły Ekonomicznej: Lucie Lhotáková, Jan Kocián, Jan Míka, Michal Klukan.
Kostiumy zostały przygotowane w pracowniach Teatru Narodowego w Pradze, kierownik przygotowania kostiumów: Aleš Frýba, dekoracje: Compars, s. r. o., kierownik przygotowania dekoracji: Ladislav Farkaš
Jan Fila (ur. 24 stycznia 1982 r. w Pradze) już w dzieciństwie zaczął zajmować się muzyką. W 2008 roku ukończył Praskie Konserwatorium. Opera-oratorium “Stało się Słowo” (2012-2014) oparta na średniowiecznych dramatach pasyjnych stała się jego absolwencką pracą na Akademii Muzycznej w Pradze. Oprócz komponowania Jan Fila przez całe życie poświęca się również śpiewowi chóralnemu. W 2004 r. został członkiem grupy “Pražští Pěvci” (Prague Singers), z którą wielokrotnie interpretował własne kompozycje. Ostatnimi czasy jako śpiewak współpracuje z chórem brneńskiej filharmonii. Warto wspomnieć również o innych działaniach i inicjatywach Jana Fili. Wspólnie z Lukášem Sommerem przyczynił się do powstania internetowego magazynu o muzyce i literaturze „A tempo revue”, do którego napisał wiele tekstów krytycznych i recenzji. Od osiemnastu lat pracuje jako organista w kościele św. Wacława w Pradze.
Ks. Petr Beneš po ukończeniu studiów z zakresu języka czeskiego, literatury i pedagogiki na Uniwersytecie Karola przez wiele lat pracował jako nauczyciel. Następnie wstąpił do Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela (Congregatio Sanctissimi Redemptoris CSsR, redemptoryści) i rozpoczął studia na Wydziale Teologii w Bratysławie. W ramach dalszych studiów pracował jako duchowny we Wiedniu. Aktualnie, od 2012 roku, jest kapłanem w Parafii Najświętszego Serca Jezusowego w Pradze. Jest cenionym przewodnikiem duchowym oraz wykładowcą rekolekcyjnym. W 2015 r. został uzyskał tytuł vice Prowincjała.
Mlada Kyovská Šerých ukończyła czesko-włoskie liceum w Pradze, potem została przyjęta do szkoły Accademia di Belle Arti di Brera w Mediolanie, gdzie studiowała na wydziale scenografii i kostiumu. Tam w 2007 roku uzyskała dyplom magistra scenografii. W ramach studiów ukończyła również czteroletni staż w szkole Staatliche Akademie der bildenden Künste w Stuttgarcie, gdzie jako asystentka pracowała przy tworzeniu scenografii do pięciu przedstawień w reżyserii jednego z czołowych włoskich reżyserów teatralnych Luki Ronconiego. Po powrocie do Pragi pracowała jako asystentka scenografii lub kostiumów w Teatrze Narodowym w przedstawieniach zagranicznych reżyserów, m. in. Roberta Wilsona, Yoshigo Oidy czy małżeństwa Karla-Ernesta i Ursell Herrmannów. Od 2012 r. studiuje reżyserię operową na Akademii Muzycznej w Pradze, gdzie w 2013 r. wyreżyserowała operę “Eugeniusz Oniegin” w Teatrze “Inspirace”.