Na Dużej Scenie Teatru im. Norwida zobaczymy historię Alicji, która w ślad za Białym Królikiem, przemierza osobliwą Krainę Czarów, a konwencja snu sprawia, że świat zwyczajnych zdarzeń przeplata się ze światem na opak, absurdem i groteską, humorem i liryką, fantazją i marzeniami.
Malina Prześluga, absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Szkoły Dramatu przy Laboratorium Dramatu w Warszawie, jest rozchwytywaną dramatopisarką i bajkopisarką młodego pokolenia. Jej sztuki dla najmłodszych (“Nic, Dzika Mrówka, Adam i Ewa”, “Bleee”, “Pręcik”, “Stopklatka”, “Dziób w dziób” i “Grande Papa”) były wielokrotnie nagradzane i wyróżniane w konkursie Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. W 2012 r. w Poznaniu otrzymała Medal Młodej Sztuki w kategorii literatura. W ubiegłym roku na XIX Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w Warszawie zdobyła nagrodę indywidualną za tekst dramatyczny “Chodź na słówko”, a w Konkursie Dramaturgicznym “Metafory Rzeczywistości” w Poznaniu odebrała Główną Nagrodę za “Kwaśne mleko”.
Paweł Aigner, reżyser i autor adaptacji i ruchu scenicznego do wielu spektakli, był aktorem Białostockiego Teatru Lalek (1993-2004), a za tytułową rolę w “Guliwerze” Ondreja Spisaka był nagradzany na festiwalu w Toruniu (1996) i Opolu (1997). W roku 1998 otrzymał nagrodę publiczności Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Jako reżyser debiutował spektaklem “Kandyd, czyli optymizm” Voltaire'a w Teatrze “Baj Pomorski” w Toruniu (2004), który został uhonorowany Grand Prix IX Festiwalu Komedii Talia w Krakowie. Od tamtej pory wyreżyserował trzydzieści jeden spektakli zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Pracował w warszawskich teatrach: Lalka, Studio, Montownia, Studio Buffo, Rampa oraz m.in. w szczecińskim teatrze Pleciuga, Olsztyńskim Teatrze Lalek, Baju Pomorskim w Toruniu, teatrze lalek Banialuka w Bielsku Białej, krakowskiej Grotesce, Teatrze Powszechnym w Łodzi oraz Operze Krakowskiej. Jego inscenizacja sztuki Liliany Bardijewskiej “Zielony wędrowiec” została obsypana nagrodami na licznych ogólnopolskich festiwalach. Wielkimi sukcesami były jego przedstawienia takie jak “Smutna Królewna” Michała Walczaka w teatrze Montownia, “Wojna na trzecim piętrze” Pavla Kohouta zrealizowana w tym samym teatrze, "Na Arce o ósmej" Ulricha Huba w teatrze Baj Pomorski czy “Księżniczka Angina” na podstawie tekstów Rolanda Topora w Białostockim Teatrze Lalek. Jego spektakle dwukrotnie otrzymały warszawski ATEST- Świadectwo Wysokiego Poziomu Artystycznego (2005 i 2010). W 2011 r. Paweł Aigner z sukcesem powrócił na scenę w produkcji białostockiej Grupy Coincidentia jako Drakula Nosferatu w sztuce “Krwawa Jatka” Michała Walczaka w reż. Łukasza Kosa. Jego ostatnią głośną inscenizacją jest “Arabela” Maliny Prześlugi w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku.
Piotr Klimek, kompozytor, wykładowca oraz producent muzyczny, jest abolwentem Królewskiego Konserwatorium w Hadze oraz Akademii Muzycznej w Poznaniu. Związany z Uniwersytetem Szczecińskim (od 1998), jest wykładowcą przedmiotów muzycznych na Wydziale Edukacji Muzycznej oraz Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie (od 2010). Komponuje muzykę symfoniczną, chóralną, kameralną i elektroniczną. Od 1991 r. związany z teatrem - jest autorem muzyki do ponad 80. realizacji scenicznych. Współpracuje z wieloma artystami o bardzo zróżnicowanym profilu artystycznym (m.in. Michael Barker, Clarence Barlow, Bohdan Boguszewski, Konrad Dworakowski, Grzegorz Fedorowski, Bohdan Głuszczak, Isak Goldschneider, Barbara Hannigan, Andrzej Jagodziński, Stephan Kling, Jerzy Lipczyński, Leszek Mądzik, Celina Muza, Petr Nosalek, Zohar Shefi, Marek Sułek, Olga Tokarczuk i Maciej Wojtyszko). Laureat wielu nagród m.in. Nagrody Artystycznej Miasta Szczecina za rok 2003 oraz Nagrody Jury Bursztynowego Pierścienia za całokształt twórczości (2007). Od 2010 r. jest dyrektorem Centrum Promocji i Rozwoju Akademii Sztuki w Szczecinie.
Pavel Hubička, czeski scenograf, absolwent Akademii Muzycznej i Dramatycznej w Pradze, od 1995 r. współpracuje z teatrami w Polsce, m.in. z Opolskim Teatrem Lalki i Aktora, ze Śląskim Teatrem Laki i Aktora “Ateneum” w Katowicach, z Teatrem “Lalka” w Warszawie, z toruńskim Teatrem “Baj Pomorski”, Teatrem Lalek “Guliwer” w Warszawie, z Białostockim Teatrem Lalek, z Teatrem Nowym w Zabrzu, z Wrocławskim Teatrem Lalek, z Olsztyńskim Teatrem Lalek, z Operą na Zamku Szczecin, z Teatrem Muzycznym w Lublinie. Laureat wielu nagród, m.in. na Festiwalu Teatrów Lalkowych “Brzechwa i inni” - nagroda za scenografię do spektaklu “Odyseja” w reż. Krystyny Jakóbczyk w Teatrze Lalki i Aktora “Kubuś” w Kielcach oraz za scenografię do przedstawienia “Valerie” w reż. Alaina Lecucq w Białostockim Teatrze Lalek oraz na Międzynarodowym Festiwal Sztuk Współczesnych dla Dzieci i Młodzieży Konteksty - nagroda za scenografię w spektaklu “Murdas. Bajka”, która doskonale oddaje specyfikę nowoczesności w twórczości Stanisława Lema oraz za logikę zastosowania wszystkich elementów.
W spektaklu “Alicja w Krainie Dziwów” grają: Agata Grobel, Elwira Hamerska–Kijańska, Marta Kędziora, Magdalena Kępińska, Elżbieta Kosecka, Iwona Lach, Marta Łącka, Małgorzata Osiej–Gadzina, Robert Dudzik, Jacek Grondowy, Andrzej Kępiński, Piotr Konieczyński, Kazimierz Krzaczkowski, Robert Mania, Jacek Paruszyński, Bogusław Siwko i Tadeusz Wnuk.
Przedstawienie przedpremierowe w sobotę (31 maja) o godz. 17.00, a premiera w niedzielę (1 czerwca) o godz. 17.00. Kolejne spektakle: 6 czerwca (w piątek) o godz. 19.00 i 7 (w sobotę) i 8 czerwca (w niedzielę) o godz. 17.00.