Zespół kameralny Classic Modern zaprezentował wczoraj słuchaczom cztery barokowe Concerti Grossi na tematy The Beatles autorstwa Petera Breinera. Koncertmistrz zespołu wiolonczelista Roman Samostrokov skomponował także podobny utwór.
Doradca dyrektora FD Andrzej Więckowski przypomniał, jakim zjawiskiem był zespół z Liverpoolu i jak duże piętno na muzyce wywarł. Jako pierwsze zabrzmiało Concerto Grosso na styl Haendla. Usłyszeć tam można było takie przeboje jak: „She Loves Sou”, „Lady Madonna”, „Fool On The Hill”, „Honey Pie” i „Penny Lane”.
Publiczność bardzo żywo reagowała na każdą z części. Widać było także, że muzycy bardzo dobrze bawią się grając taki typ muzyki. Drugim utworem, który usłyszała publiczność był Concerto Grosso, oparte o styl Vivaldiego. I tym razem nie zabrakło tematów znanych utworów tj.: „A Hard Day's Night”, „Girl”, „And I Love Her”, „Paperback Writer” oraz rewelacyjna piosenka „Help”.
Jeśli mówi się o barokowych mistrzach to nie można zapomnieć o Janie Sebastianie Bachu. To właśnie na jego muzyce oparł swoje trzecie Concerto Grosso Peter Breiner. Najbardziej do Bacha pasowały mu następujące utwory: „The Long And Winding Road”, „Eight Days A Week”, „She's Leaving Home”, “We Can Work It Out”, “Hey Jude” i jeden z najbardziej rozpoznawalnych szlagierów beatlesowskich „Yellow Submarine” .
Podczas pierwszej części solistką była pierwsza skrzypaczka orkiestry symfonicznej, Natasza Wysocka, natomiast w drugiej części dołączył do niej bardzo utalentowany flecista Edward Sytianko.
Na koniec słuchacze usłyszeli specjalnie skomponowane prze Romana Samostrokova Concerto Grosso. Wszyscy byli pod dużym wrażeniem umiejętności kompozytorskich wiolonczelisty. Na koncercie prawie wszystkie miejsca były zajęte. Osoby, które postanowiły spędzić piątkowy wieczór na słuchaniu Beatlesów w barokowej aranżacji, nie zawiodły się.