W programie koncertu: Partite diverse sopra O Gott, du frommer Gott, BWV 767, sześć Bachowskich chorałów“Schüblerowskich” BWV 645-650: “Wachet auf, ruft uns die Stimme”, “Wo soll ich fliehen hin” (oder “Auf meinen lieen Gott”), “Wer nur den lieben Gott lässt walten”, “Meine Seele erhebt den Herren”, “Ach bleib bei uns, Herr Jesu Christ” i “Kommst du nun, Jesu, vom Himmel herunter auf Erden”, oraz Toccata d minor BWV 565.
Maria Erdman ukończyła warszawską Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina na dwóch wydziałach - teorii muzyki i organów oraz podyplomowych studiów w zakresie gry na klawikordzie pod kierunkiem Menno van Delfta i organach u Pietera van Dijka w holenderskiej akademii muzycznej Conservatorium van Amsterdam. Pobierała także lekcje gry na klawesynie u Urszuli Bartkiewicz i Danuty Kleczkowskiej oraz uczestniczyła w kursach mistrzowskich z zakresu gry i improwizacji organowej prowadzonych przez Marie-Claire Alain, Petera Baresa, Guya Boveta, Władysława Kłosiewicza i Christophera Stembridgea.
Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji “Pro Academia Narolense” i Fundacji “Festiwal Muzyki Sakralnej” oraz fundacji holenderskich, obok licznych koncertów na festiwalach muzycznych w kraju i za granicą, ma na swoim koncie wiele publikacji w pismach fachowych (np. “Muzyka”) czy popularyzatorskich (m.in. “Muzyka 21” i “Ruch Muzyczny”).
W 2006 roku ukazał się jej nagrany po raz pierwszy w Polsce na klawikordzie debiutancki trzypłytowy album “Arie. Złoty wiek klawikordu w Polsce”, który został uhonorowany Grand Prix w ogłoszonym przez wydawnictwo Acte Préalable konkursie na nagranie z serii “Zapomniana muzyka polska”.