Jest profesorem Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, dyrektorem naczelnym Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, pierwszym organistą katedry w Oliwie oraz współorganizatorem najsłynniejszych w Polsce festiwali muzyki organowej.
Bardzo bogatą biografię artystyczną Romana Peruckiego przedstawił ks. Sebastian Kozieł, proboszcz parafii kościoła Zbawiciela. – Nasz gość występował w wielu krajach, w tym w katedrze Notre Dame w Paryżu czy grał na słynnych organach w Rydze. Ma na swoim koncie wiele nagród i odznaczeń, m.in. Medal „Zasłużony dla Kultury Polskiej Gloria Artis”.
Koncert otworzyła pochodząca z 1591 r. gdańska tabulatura organowa: opracowanie chorałowe „Vater unser im Himmelreich”, „Laure pane” i „Orcombien”. Następnie wykonawca przeszedł do utworów z oliwskiej tabulatury organowej (ca 1610).
Dalszy program obejmował utwory dwóch czołowych propagatorów szkoły weneckiej z XVII wieku: Giovanniego Gabrielego („Fuga francese”) i jego stryja Andrei Gabrielego („Canzona”) oraz anonimowego kompozytora („Chorea”). Potem publiczność usłyszała trudne monumentalne Preludium i fugę e-moll BWV 548 Johanna Sebastiana Bacha.
Po dobrze znanych miłośnikom muzyki organowej kompozycjach przyszedł czas na dzieła mniej oczywiste, takich choćby jak Friedrich Wilhelm Markull, XIX-wieczny gdański organista. Wspaniałe brzmienie organów i wykonywane kompozycje (Sonate on „Nun danket alle Gott”, Allegro moderato, Andantino, Vivace Finale Air Russes z cyklu 12 utworów charakterystycznych) stanowiły popis mistrzowskich umiejętności profesora Peruckiego.