Komisja artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Andrzej Lis, Piotr Morawski, Łukasz Rudziński, Joanna Targoń, Mike Urbaniak, Kalina Zalewska spośród 91 wystawień polskiego dramatu współczesnego dopuszczonych do I etapu konkursu, zakwalifikowała do finału 12 tytułów.
Wśród nominowanych są spektakle stworzone przez największe nazwiska współczesnego polskiego teatru. Obok jeleniogórskiej inscenizacji “Karskiego historia nieprawdziwa” na liście są także: “Jak zostałam wiedźmą” Doroty Masłowskiej (w reż. Agnieszki Glińskie) z Teatru Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie, “Tato” Artura Pałygi (w reż. Małgorzaty Bogajewskiej) z Teatru Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie, “Nie-boska komedia. Wszystko powiem Bogu” Pawła Demirskiego (w reż. Moniki Strzępki) z krakowskiego Teatru Starego, “Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian” Ziemowita Szczerka (w reż. Remigiusza Brzyka) z Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie, “Apokalipsa” Tomasza Śpiewaka (w reż. Michała Borczucha) z Teatru Nowego w Warszawie, “Obwód głowy” Wojtka Zrałka-Kossakowskiego (w reż. Zbigniewa Brzozy) z Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, “Ony” Marty Guśniowskiej (w reż. Daniela Adamczyka) z Centrum Kultury w Lublinie - Czytelnia Dramatu, “Koń, kobieta i kanarek” Tomasza Śpiewaka (w reż. Remigiusza Brzyka) z Teatru Zagłębia w Sosnowcu, “Morfina” Szczepana Twardocha (w reż. Eweliny Marciniak) z Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, “A niech to Gęś kopnie!” Marty Guśniowskiej (w reż. Marty Guśniowskiej) z Teatru Animacji w Poznaniu oraz “Narodziny Fryderyka Demuth” Macieja Wojtyszki (w reż. Macieja Wojtyszki) z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
Drugi etap konkursu zakończy się w drugiej połowie czerwca, kiedy Jury (w składzie: Ewa Czaplińska, Jacek Kopciński, Ewa Partyga, Ewa Pilawska i Jacek Timingeriu) obejrzy wszystkie spektakle finałowe. Werdykt zostanie ogłoszony na początku lipca.