W pierwszej części wystawy zaprezentowane będą najwybitniejsze realizacje polskiego plakatu teatralnego 1945-2015 z kolekcji krakowskiego znawcy i kolekcjonera Krzysztofa Dydo, autorstwa twórców lub kontynuatorów tradycji polskiej szkoły plakatu.
Z kolei w części drugiej przedstawiona zostanie twórczość wybitnego grafika, Tomasza Bogusławskiego z Gdańska.
Na wystawie “Dydo Poster Collection - wybrane plakaty teatralne 1945-2015” będą to dzieła najważniejszych twórców światowej grafiki, takich jak: Roman Cieślewicz, Justyna Czerniakowska, Jerzy Czerniawski, Stasys Eidrigevicius, Mieczysław Górowski, Tadeusz Grabowski, Tadeusz Gronowski, Wiesław Grzegorczyk, Roman Kalarus, Sławomir Kosmynka, Andrzej Krajewski, Michał Książek, Sebastian Kubica, Jan Lenica, Eryk Lipiński, Lech Majewski, Jan Młodożeniec, Józef Mroszczak, Andrzej Pągowski, Franciszek Starowiejski, Jan Sawka, Eugeniusz Get-Stankiewicz, Wiktor Sadowski, Franciszek Starowiejski, Rosław Szaybo, Waldemar Świerzy, Maciej Urbaniec, Henryk Tomaszewski, Tadeusz Trepkowski, Wiesław Wałkuski, Leszek Żebrowski i inni.
- Jednym słowem: historia polskiego plakatu od lat 50. do 70. XX wieku, wybitne osobowości i intelekty, wielość postaw artystycznych, zróżnicowane techniki graficzne – czytamy w informacji. - Wystawa zobrazuje złoty okres plakatu teatralnego, jego historyczne i kulturowe uwarunkowania, znaczenie plakatu dla polskiej sztuki i bogactwo ówczesnego życia teatralnego. Podkreśli też misję edukacyjną plakatu podnoszącą kulturę wizualną społeczeństwa.
Jednocześnie zostanie uroczyście otwarta indywidualna wystawa plakatów autorstwa Tomasza Bogusławskiego. “Tomasz Bogusławski - plakaty teatralne”. Autor zaprezentuje wybór swych najważniejszych realizacji, w tym cykl plakatów pod szyldem nieistniejącego w sensie instytucjonalnym Teatru Rekwizytornia. Bogusławski z pasją wyszukuje rozmaite curiosa lub pospolite przedmioty codziennego użytku, modyfikuje je lub łączy w kompozycję, tworząc tym samym znaki, kalambury, rebusy, błyskotliwe i trafne odniesienia do poszczególnych dzieł światowego dramatu. Sceną Teatru Rekwizytornia jest więc arkusz papieru, na którym Bogusławski realizuje swoje prowokujące, metaforyczne wizje.
Wystawę zrealizowano dzięki wsparciu finansowemu Miasta Jelenia Góra i Dzięciołowski Sp. z o.o.